dissabte, 27 de febrer de 2016

L'Escola Catalunya parla sobre la intel·ligència emocional


Tots els infants, per poder tenir una vida emocional satisfactòria, necessiten una família que els estimi, els valori, els accepti i els ajudi a cobrir les seves necessitats bàsiques. Tot i disposar d'aquests elements bàsics, alguns infants són més capaços que altres de reequilibrar-se emocionalment quan les coses no van tan bé com voldrien.

La Núria Ribera, psicòloga i professora de la Universitat de Barcelona, va realitzar una xerrada-taller, on tots els pares i mares assistents van ser partícips actius de la trobada, tot parlant de quina manera els adults podem ajudar als nostres fills a desenvolupar aquestes capacitats educant les emocions, els sentiments i les habilitats interpersonals.

Reconèixer les sensacions, aprendre a tenir un cert control, tenir una visió positiva d'un mateix i de la vida, són aspectes que es van parlar àmpliament i que van donar lloc a situacions quotidianes que succeeixen durant el dia a moltes famílies.

Aprendre a relacionar-se requereix un equilibri emocional, el qual els adults podem educar i transmetre als infants.

divendres, 26 de febrer de 2016

Posar límits, perquè i com fer-ho pel benestar dels nostres fills i filles

Imatge de l'activitat
Amb aquest títol es va programar una xerrada, conduïda per la psicòloga Sònia Caja, el passat dia 23 de febrer, per a les famílies de l'escola Torreguitart.
Durant una hora i mitja les famílies van compartir dubtes i experiències i l'especialista va adaptar la sessio a allò que necessitaven resoldre. Sabem distingir entre límit i càstig? Som massa intransigents o al contrari massa permissius?
Els infants es troben en un procés de descoberta constant, de si mateixos, de les seves capacitats, de l'entorn, de l'altre... I ens necessiten. Cal que els delimitem l'espai de joc, que els ajudem a prendre decisions que encara no estan en disposició de prendre i anar eixamplant aquest límits a mesura que ells i elles vagin aprenent i creixent.
I quins són aquests límits? Això és decisió de cada família però amb aquesta sessió segur que van marxar amb les idees més clares.
Si voleu veure imatges de l'activitat podeu clicar aquí.

dijous, 25 de febrer de 2016

L'escola Pau Casals es diverteix amb els tallers de circ

Imatge del cartell
L'escola Pau Casals ha programat, durant els mesos de febrer, març i abril, tallers de circ per cadascuna de les etapes educatives de l'escola . Durant una hora i mitja les famílies tenen l'oportunitat de practicar danses, acrobàcies adaptades per cada edat i experimentar amb nassos de pallasso, cartolines de color, dibuixos de personatges de circ...

Com ja han fet a d'altres centres de la ciutat, les professionals d'Aila ensenyen a conéixer el circ, fan exercicis d'escalfament, tombarelles, danses en equilibri, malabars amb mocadors de colors... La idea és passar una estona divertida, experimentant i  que els infants i les seves famílies comparteixin una estona.

Amb aquesta activitat es treballen aspectes de psicomotricitat, el vincle entre el pare o mare i l'infant i propicia la relació amb d'altres famílies de l'escola. En definitiva, es tracta de gaudir d'una estona compartida en el centre en el que els nens i nenes passen tantes hores.

Durant el mes de febrer s'ha programat l'activitat amb les famílies del cicle infantil de l'escola. El dia 7 de març toca el torn de les famílies de cicle inicial, el 14 les de cicle mitjà i a inicis del mes d'abril acabarem amb el grup de cicle superior. Us hi animeu? Aquí veureu algunes fotos

dimecres, 24 de febrer de 2016

Parlem del pas de primària a secundària a les escoles Can Llong, Concòrdia, Miquel Carreras i Calvet d'Estrella

Imatge de l'activitat a l'escola Can Llong
Durant el mes de febrer s'han realitzat quatre sessions de la xerrada-taller "El viatge de primària a secundària: un repte per als alumnes, pares i mares" a càrrec de Toni Argent, economista i professor de secundària.
Les sessions programades els dies 4, 15, 17 i 18 de febrer s'han portat a terme a les escoles Can Llong, Concòrdia, Miquel Carreras i Calvet d'Estrella, respectivament.
Un dels objectius principals de l'activitat, adreçada a l'alumnat de sisè i les seves families alhora, és facilitar una informació valuosa per encarar el nou curs escolar i el canvi d'etapa.
Durant les sessions es parla dels canvis que es produeixen entre la primària i la secundària i es donen a conèixer les implicacions del nou escenari, tant pels alumnes com per les famílies, ajudant-los en el coneixement de l'ESO ja que a vegades es fan comentaris que no reflexen la realitat.
Pares i alumnes han participat activament i han valorat positivament les sessions, que han durat dues hores i han tingut un caire molt participatiu a les quatre escoles.
Si voleu veure fotos de l'escola Concòrdia, cliqueu aquí.

divendres, 19 de febrer de 2016

Xerrada d'orientació per triar escola

El proper dia 23 de febrer l'Ajuntament organitza amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill una xerrada informativa per a les famílies que al setembre començaran P3.
Amb aquesta acció es pretén respondre les preguntes que, normalment, es fan les famílies a l'hora de triar un centre educatiu i fer aquest procés més senzill.
No es tracta de proporcionar dades concretes sobre els centres de la ciutat sinò conèixer millor com funciona el procés d'adjudicació de places, què són els projectes educatius i què es trobaran els nostres fills i filles quan comencin aquesta nova etapa de la seva vida.
Com es pot veure en el cartell informatiu, la xerrada es realitzarà el proper dia 23 de febrer a les 18.00 al Centre Cívic de la Creu Alta a la Ctra. de Prats de Lluçanés, 2

 

divendres, 5 de febrer de 2016

Debat amb teatralització a l'escola Nostra Llar

Nerea Larumbe iniciant l'exposició
Dins del cicle de tertúlia de pares a l'escola Nostra Llar, Pa amb xocolata i pedagogia, es va realitzar un debat amb teatralització entorn de les relacions familiars i la resolució de conflictes.

La mestra i actriu Rosa Fité va representar dues situacions familiars que poden passar a qualsevol llar. Una d'elles amb un final feliç, ple de tendresa i paraules boniques, i una altra a l'altre extrem tot representant l'angoixa d'una mare vers la relació amb els seus fills. La teatralització i l'humor va remoure als assistents, que van reconèixer moltes de les situacions com a pròpies, i va obrir una porta al debat.

Un cop despertats els sentiments dels pares i mares que van assistir a la teatralització, la psicòloga Nerea Larumbe va parlar sobre el desenvolupament emocional dels infants i la importància d'actuar amb coherència davant de situacions quotidianes que poden acabar en conflictes familiars.

La combinació de teatre i debat va ajudar als assistents a sentir-se part de l'activitat i parlar obertament de les diferents situacions familiars que conformen part del dia a dia. L'humor i la serietat van estar presents al llarg de tota la sessió.

Podeu veure més imatges aquí

dimecres, 3 de febrer de 2016

Expliquem contes al Joanot Alisanda

Una imatge de la sessió
El passat divendres, un grupet de famílies amb infants cursant Educació Infantil al Joanot Alisanda, es van reunir a la mateixa escola per gaudir d'un taller per explicar contes.

La Rosa Fité va preparar una sessió on va parlar de la importància dels contes i dels vincles que reforcen amb els infants. Contes que són divertits i entretenen, alhora que poden aportar coneixement i educar.

Va presentar personatges creats amb materials reciclats, paisatges fets per ambientar els contes amb senzillesa i imaginació. Va mostrar que es pot dibuixar tot un món deixant anar la creativitat i fent partícips d'aquesta creació als mateixos infants.

Es va animar a perdre la por i a poder explicar alguna història que atrapi l’atenció dels infants i els faci volar la imaginació.

dimarts, 2 de febrer de 2016

L'escola Floresta reflexiona sobre la Intel·ligència Emocional



Mares participant a l'activitat
Des del Programa Tàdem Família-Escola, el passat 26 de gener, es va realitzar una xerrada sobre inteli·ligència emocional a l’Escola Floresta.

L'activitat pensada conjuntament des de la direcció de l'escola, les responsables de l'AMPA i el propi Ajuntament, ha estat adreçada als pares i les mares de l'escola. L'ha portat a terme la Núria Ribera, psicòloga, professora de la Universitat de Barcelona i formadora de FAPAC.

Que la vida ens vagi bé s’explica en un alt percentatge per la intel·ligència emocional. Aquesta és educable i millorable i les famílies podem fer-hi molt per incidir-hi i augmentar-la, doncs a més educació emocional, més protegits estaran els nostres fills i filles davant les situacions de risc, milloren les relacions a casa i a l’escola i augmenta el rendiment escolar.
 
L’objectiu principal de la xerrada ha estat la de conscienciar de la importància i la necessitat d’educar emocionalment els nostres fills i filles i generar estratègies per ajudar-los a desenvolupar les seves competències emocionals. La sessió ha comptat amb una trentena de participants que l'han valorat molt útil i enriquidora. 

Clicant aquí trobareu imatges de la sessió.